Wiele osób działających w biznesie zastanawia się, czy program lojalnościowy jest receptą na stałych klientów. Program lojalnościowy to rozłożone w czasie działania marketingowe, które mają na celu zbudowanie lub wzmocnienie relacji z klientami oraz nagrodzenie tych klientów, których średnia wartość koszyka zakupowego jest najwyższa bądź najczęściej wybierają produkty o strategicznym znaczeniu sprzedażowym. Główną zaletą programów lojalnościowych są niskie nakłady konieczne do tego, aby akcja przynosiła oczekiwane rezultaty. Program lojalnościowy sprawdza się przede wszystkim w stosunku do już znanej marki, która wzbudza zaufanie, co można przerobić w zaangażowanie konsumenta.
Jakie korzyści przynosi program lojalnościowy?
W programie lojalnościowym są dwie strony: klient, który jest zachęcany różnego rodzaju promocjami i łączeniem zakupów, aby na swoim koncie zbierać np. punkty oraz firma wprowadzająca program lojalnościowy, dzięki któremu związuje się emocjonalnie ze stałymi klientami i jednocześnie zwiększa wartość średniego koszyka zakupowego. Im większa skala programu lojalnościowego, tym większa rozpoznawalność i pozytywne skojarzenia związane z firmą oraz pozytywny wpływ na kwestie finansowe. Klient zaangażowany w relację z przedsiębiorcą chętniej do niego wraca. Korzyści wynikające z wprowadzenia programu lojalnościowego pojawiają się zarówno dla klienta jak i podmiotu, który organizuje taki rodzaj zaangażowanego marketingu. Kolejną zaletą jest fakt, że programy lojalnościowe mają charakter całoroczny, a okresy świąteczne są tylko okazją na wzmocnienie relacji z klientem poprzez możliwość zdobycia okolicznościowych premii punktowych. Podsumowując można stwierdzić, że program lojalnościowy receptą na stałych klientów.
Jak stworzyć program lojalnościowy?
Organizacja programu lojalnościowego nie jest trudnym zadaniem i nie wymaga wielkich nakładów. Do najważniejszej części programu zalicza się kartę, która służy do zbierania punktów premiowych za zakupy. Wymogiem jest również stworzenie oraz przystosowanie odpowiedniej strony internetowej i aplikacji mobilnej, co pozwoli wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Jednocześnie ułatwi to proces zdobywania i rejestrowania punktów. Organizacja programu lojalnościowego powinna być poprzedzona badaniami poziomu zaangażowania klientów i oczywiście odpowiednią reklamą. Ten rodzaj akcji promocyjnych powinien posiadać reguły jasne i przejrzyste dla klientów oraz zapewniać im korzyści. Prowadzone badania wykazały spory potencjał tego typu rozwiązań marketingowych, gdyż sprawdzają się w mniejszych, średnich jak i dużych firmach.
Najnowsze komentarze