Facebook umożliwia skorzystanie z różnych opcji, które sprawiają, że firma staje się coraz bardziej rozpoznawalna a klienci jej ufają. Reklamy na Facebooku to skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Niestety wokół tego tematu narosło wiele mitów, które skutecznie zniechęcają niektórych przedsiębiorców do skorzystania z możliwości promowania firmy na Facebooku. Poniżej znajdziesz 5 najpopularniejszych mitów w które nie należy wierzyć.
5 mitów na temat reklamy na Facebooku
Nie istnieje chyba taki temat, wokół którego nie ma żadnych szkodliwych mitów. Nieprawdziwe stwierdzenia powstają najczęściej w wyniku nieznajomości tematu. Jeśli traktujesz reklamę swojej firmy poważnie, nie ufaj opiniom osób, które nie są profesjonalistami w tej dziedzinie. Oto 5 mitów na temat reklamy na Facebooku, w które nie warto wierzyć:
- Facebook nie jest miejscem dla firm – niektórzy wciąż twiedzą, że na Facebooku konta zakładają głównie nastolatki. Jeśli więc oferta jest skierowana do innej grupy wiekowej, można nie widzieć sensu w inwestowaniu w reklamę na tym portalu. Warto jednak pamiętać, że konta na Facebooku posiadają ludzie w różnym wieku, mający różne potrzeby i oczekiwania, szukający różnych produktów i usług. Facebook jest więc doskonałym miejscem na reklamę niezależnie od tego czym zajmuje się Twoja firma.
- Opłaca się reklamować tylko duży fanpage – niestety wciąż wiele osób twierdzi, że jedynie fanpage posiadający szerokie zasięgi opłaca się reklamować. Warto pamiętać, że reklama na Facebooku znacznie zwiększa zasięgi, a więc warto ją zastosować nawet w przypadku mniej popularnej strony.
- Facebook ma niski potencjał reklamowy – ten portal społecznościowy jest potrzebny nie tylko do utrzymywania kontaktu z osobami z różnych zakątków świata. Konto na Facebooku pozwala również zapoznawać się z opiniami dotyczącymi oferty firm, kontaktować się z właścicielami firm, grać w gry a nawet randkować. Facebook ma naprawdę duże możliwości, a ludzie chętnie zakładają tu konta. Reklama na Facebooku jest dopracowana w takim stopniu, że potrafi dotrzeć do dużej ilości osób potencjalnie zainteresowanych konkretną ofertą.
- Trudno budować realcje przez Internet – z pewnością można powiedzieć, że jest nieco inaczej niż w bezpośrednim kontakcie, ale tak naprawdę budowanie relacji przez Internet nie jest trudne. Można przecież zachęcać klientów to działania, odpowiadać na komentarze i prowadzić dyskusje w wiadomościach prywatnych. Dodatkowo estetyczne grafiki, konkursy i wyzwania, ciekawe artykuły także wpływają korzystnie na relacje z klientami.
- Relama na Facebooku jest droga – minimalny budżet na reklamę wynosi kilka złotych, podobnie jak średni koszt pozyskania klienta. Biorąc pod uwagę możliwości reklamy na Facebooku śmiało można stwierdzić, że jest to jedna znajtańszych dostępnych opcji.
Określ cel reklamy i grupę odbiorców
Uruchamiając kampanię na Facebooku trzeba określić cel reklamy. Warto się nad tym zastanowić, ma to duże znaczenie dla powodzenia całej akcji. Celem może być zwiększenie rozpoznawalności marki, aktywności, zasięgu. Celem może być także pozyskanie kontaktów, konwersje czy sprzedaż z katalogu, a to tylko niektóre z dostępnych opcji. Warto dokładnie przeanalizować, czego potrzebuje firma w danej chwili.
Istotne podczas uruchamiania kampanii jest także ustalenie grupy odbiorców. Ważna jest tutaj lokalizacja, wiek, płeć, język, zachowania, dane demograficzne, zainteresowania. Zastanów się, do jakiej grupy odbiorców kierujesz swoją ofertę, kto może być nią zainteresowany najbardziej? Prawidłowe określenie grupy odbiorców zwiększy powodzenie reklamy na Facebooku.
Miejsce na reklamę
Reklamy mogą być umieszczone w różnych miejscach. Wśród możliwości są relacje, marketplace, aktualności, artykuły ekspresowe i filmiki w transmisjach na żywo. Które miejsce sprawdzi się najlepiej w przypadku Twojej grupy odbiorców? Warto się nad tym dobrze zastanowić uruchamiając kampanię na Facebooku.
Najnowsze komentarze