Funkcje systemu marketingowego mogą być postrzegane jako określone obszary działalności marketingowej. W tym artykule wyjaśniamy funkcję analityczną i funkcje produkcji w marketingu.
Analityczna funkcja marketingu.
Funkcje marketingu znajdują krótkie odzwierciedlenie w badaniu rynku zbytu, a funkcja analityczna jest jedną z pierwszych, która ze wszystkich możliwych rynków wybiera rynek niezbędny do sprzedaży produktów i klasyfikuje je według następujących parametrów.
- Potencjalna zdolność istniejącego rynku do konsumpcji produkcji przedsiębiorstwa.
- Sposoby inwestowania, które mogą być wykorzystane do wpływania na warunki rynkowe
- Możliwości regulacji rynku
- Położenie geograficzne rynku produktowego
- Weryfikacja zasadności znalezionego rynku zbytu dla produktów.
Funkcje marketingu produkcji.
Funkcje marketingu produkcyjnego są następujące.
- Wprowadzenie na rynek nowego produktu w oparciu o wyniki funkcji analitycznej.
- Organizowanie sprawnego dostarczania materiałów i surowców do produkcji nowych wyrobów.
- Monitorowanie i zarządzanie poziomem jakości produkowanych wyrobów.
Marketing i jego znaczenie dla zarządzania.
Poszczególne funkcje marketingu są niezbędne dla firm, które chcą osiągnąć dobry poziom sprzedaży, ponieważ określają najbardziej dochodowe obszary rozwoju produkcji. W dziedzinie zarządzania, marketing jest realizowany w następujący sposób.
- Określenie udziału w rynku produktów wytwarzanych przez firmę.
- Znajomość wszystkich mocnych stron produktu, aby móc z powodzeniem konkurować z innymi produktami o podobnej produkcji.
- Systematyczna obserwacja popytu rynkowego w porę informuje kierownictwo firmy o potrzebie wyprodukowania nowego wyrobu tej samej kategorii o rozszerzonych parametrach, lub o zupełnie nowym przeznaczeniu.
Zysk generowany przez przedsiębiorstwo jest uważany za główny wskaźnik jego efektywnego działania. Funkcje marketingowe są wykorzystywane do monitorowania przychodów generowanych przez produkty firmy.
Najnowsze komentarze