Internet daje dzisiaj wiele możliwości, dzięki którym budowanie wizerunku marki i dotarcie do klientów jest łatwiejsze. Jednym ze skutecznych rozwiązań jest prowadzenie firmowej strony na portalu społecznościowym Facebook. Jak często publikować posty? O czym jeszcze warto pamiętać? Kilka najbardziej przydatnych wskazówek znajdziesz w kolejnych akapitach niniejszego artykułu.
Posty na Facebooku – jak często je publikować?
Zarówno zbyt częste jak i zbyt rzadkie publikowanie nowych postów na stronie firmowej nie jest dobrym rozwiązaniem. Warto pamiętać, że trendy szybko się zmieniają, a więc podanie jednego skutecznego przepisu na sukces nie jest łatwym zadaniem. Aby dowiedzieć się, jak często publikować posty na Facebooku, warto obserowować aktywność klientów pod postami, ważny jest także charakter marki i rodzaj publikowanych treści. Które z nich najbardziej angażują klientów? Jeśli widzisz, że jakieś posty nie wzbudziły szczególnego zainteresowania, jest to znak, że osoby obserwujące stronę oczekują czegoś innego. Dużo lepszym rozwiązaniem jest publikowanie kilku dobrze trafionych postów tygodniowo, niż codzienne dodawanie treści, które nie wzbudzają zainteresowania.
Publikując treści na Facebooku, zwróć uwagę na to, aby były one jak najbardziej interesujące. Jeśli post dotyczy produktu z oferty, warto zawrzeć w nim także kilka przydatnych informacji, wskazówek i rozwiązań, które zainteresują odbiorcę. Wartość treści jest bardzo ważna, ludzie doceniają posty, których treści może im się do czegoś przydać.
Jeśli chodzi o dni tygodnia i pory w których najlepiej dodawać posty na Facebooku, tutaj znowu ważna jest obserwacja aktywności osób obserwujących firmowy fanpage. Dzięki obserwacji już po kilku dniach lub tygodniach zauważysz pewną tendencję, dzięki czemu dowiesz się, kiedy najlepiej publikować treści na stronie firmowej na Facebooku.
Firmowa strona na Facebooku – kilka przydatnych wskazówek
Częstotliwość i pora dodawania postów to nie jedyne kwestie, o których warto pamiętać. Oto kilka innych ważnych aspektów:
- Uzupełnienie profilu marki – na stronie firmowej powinno znaleźć się wszystko to, co najważniejsze. Jeśli fanpage zawiera wszystkie ważne informacje dotyczące marki, wydaje się być bardziej wiarygodny i profesjonalny.
- Estetyka i porządek – firmowy fanpage na Facebooku pownien budzić pozytywne emocje i skojarzenia. Estetyka i porządek to podstawa, o którą warto zadbać.
- Zachęcanie do aktywności – warto angażować osoby obserwujące fanpage to aktywności. Wyzwania, konkursy, zadawanie pytań – to tylko kilka z wielu przykładów ciekawych możliwości.
- Dbanie o Standardy Społeczności Facebooka – bez względu na to, czym zajmuje się Twoja marka, dbanie o tę kwestię to konieczność. Administratorzy czuwają nad charakterem publikowanych treści, a konsekwencje nieprzestrzegania zasad są surowe. Wszystkie potrzebne informacje na ten temat znajdziesz w regulaminie na Facebooku.
- Bierz pod uwagę wszystkie opinie – nie każda publikacja na firmowym fanpage’u spotka się z uznaniem każdego klienta. Bierz pod uwagę wszystkie opinie i wyciągaj wnioski, aby móc podjąć odpowiednie działania.
- Różnorodność publikacji – posty dodawane na stronę nie powinny być nudne a różnorodne. Statusy i artykuły to nie wszystko. Warto zamieszczać także filmiki.
Profesjonalizm
Jeśli chodzi o treści publikowane na firmowym fanpage’u na Facebooku, profesjonalizm ma ogromne znaczenie. Warto podjąć współpracę z profesjonalistą, który zajmie się wszystkim tak jak należy. Długość treści, jej wartość, oprawa graficzna – to wszystko ma duże znaczenie dla prezencji strony firmowej. Jeśli chcesz, aby Twoja firma była postrzegana pozytywnie, podejmij współpracę z profesjonalistą. Wiele chętnych osób można znaleźć na grupach na Facebooku lub stronach z ogłoszeniami o pracę. Przed podjęciem współpracy zapoznaj się z dotychczasowymi realizacjami kandydata, dopytaj o szczegóły oferty i sprawdź opinie na temat jego pracy.
Najnowsze komentarze