Międzynarodowy serwis społecznościowy LinkedIn jest popularny w różnych zakątkach świata, a ilość użytkowników można liczyć w milionach. Jest to doskonałe miejsce do nawiązywania kontaktów biznesowych i nawiązywania współpracy. W tym międzynarodwym serwisie konta posiadają nie tylko osoby szukające pracy, ale także firmy. Jak założyć konto, dzięki któremu firma zyska a nie straci? Poznaj najczęściej popełniane błędy, aby utworzyć dobrej jakości konto w serwisie LinkedIn.
5 Najczęściej popełnianych błędów
Chociaż założenie konta w serwisie LinkedIn nie jest trudne, aby przynosiło dobre efekty trzeba je odpowiednio zaplanować i dobrze dopracować. Oto 5 najczęściej popełnianych błędów, których zdecydowanie lepiej unikać:
- Nieprzemyślana strategia lub jej brak – założenie konta, które będzie dobrze prosperowało wymaga dobrze przemyślanej strategii. Należy więc określić grupę docelową, zastanowić się, co ją zainteresuje. Warto także podjąć współpracę z profesjonalistą, który będzie dbał o konto i tworzył odpowiednie treści. Pamiętaj, że dobrze przemyślany plan działania to podstawa.
- Nieodpowiednia reklama – warto zastanowić się nad dotychczasowymi formami reklamy i zrezygnować z tych, które nie przyniosły oczekiwanych efektów. Pamiętaj także, że ludzie nie lubią nachalnych reklam. Najważniejsze są merytoryczne treści, które zainteresują odbiorcę i wzbudzą w nim zaufanie.
- Niepełny profil firmy – jeśli decydujesz się na założenie profilu firmy w serwisie LinkedIn zadbaj o to, aby był on kompletny. Dzięki temu firma będzie postrzegana jako profesjonalna i godna zaufania.
- Niewykorzystanie możliwości wizualnych serwisu – LinkedIn to doskonałe miejsce do zaprezentowania swojej firmy z jak najlepszej strony. Ważne są nie tylko treści, ale także wrażenia wizualne. Estetycznie przygotowany profil to ważna kwestia, o której nie należy zapominać.
- Brak zaproszeń do obserowowania – warto pamiętać, że w każdym miesiącu można zaprosić określoną liczbę użytkowników do obserwacji konta. Opcja ta jest bardzo przydatna i bez wątpienia warto z niej skorzystać.
Jeśli będziesz pamiętać o opisanych tutaj błędach i postarasz się uniknąć ich popełniania, konto Twojej firmie w serwisie będzie dobrze postrzegane.
Strona firmy na LinkedIn – to warto wiedzieć
Istnieją pewne zasady o których warto pamiętać przed założeniem konta firmy w serwisie LinkedIn. Aby założyć tego rodzaju konto, trzeba posiadać prywatny profil w LinkedIn. Nie jest to jednak jedyna zasada. Prywatny profil musi być uzupełniony co najmniej w połowie, konieczne jest także posiadanie kilku znajomych w kontaktach. Jeśli chcesz założyć konto firmowe w serwisie LinkedIn, Twój prywatny profil musi działać od co najmniej 7 dni. Niestety właściciele nowych kont muszą poczekać, aby założyć profil firmy w serwisie. Z pewnością jednak warto wykazać się cierpliwością, gdyż dobrze przygotowane konto firmy to wielkie możliwości.
Firmowe konto w LinkedIn – dlaczego warto
Istnieje co najmniej kilka powodów dla których warto zdecydować się na założenie konta firmy w serwisie LinkedIn. Dzięki temu można rekturować pracowników, zaprezentować osiągnięcia biznesowe, zbudować odpowiedni wizerunek marki. Odpowiednio przygotowane konto sprawia, że firma wydaje się bardziej profesjonalna i godna zaufania. Warto również pamiętać, że konto firmowe założone w LinkedIn będzie pozycjonowane w wyszukiwarkach internetowych. Kolejną ogromną zaletą jest możliwość kierowania ruchu z serwisu LinkedIn na swoją stronę internetową. Niewątpliwie założenie konta w tym serwisie może przynieść wiele dobrego dla firmy.
Zakończenie
Założenie konta firmowego na LinkedIn to rozwiązanie pełne korzyści. Warto jednak pamiętać o unikaniu najczęściej popełnianych błędów, aby profil był jak najbardziej profesjonalny i budził zaufanie. Dobrze przemyślana strategia, odpowiednia reklama i wypełniony profil to bardzo ważne kwestie. Warto pamiętać także o wykorzystywaniu przydatnych opcji serwisu.
Najnowsze komentarze