Forum jaksiezmotywowac.pl używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych i funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie przystosować stronę do twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies albo wyłączyć je w swojej przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.
Akceptuję politykę prywatność
Forum motywacyjne
Witaj! Forum motywacyjne - jak się zmotywować, Logowanie Rejestracja

10 ćwiczeń na pewność siebie - odkryj w sobie moc!

#1
Czy  nieśmiałość choć raz w życiu przeszkodziła Ci w zagadaniu do atrakcyjnej osoby lub w składnym mówieniu podczas rozmowy kwalifikacyjnej? Jeśli tak, zobacz, co możesz zrobić, by zbudować w sobie asertywność i pewność siebie!

1. Nagraj swój głos

Czy wiesz, jak pewnie potrafisz mówić, gdy nie boisz się oceny lub zranienia? Zacznij budowanie pewności siebie od poznania własnego potencjału. Nagraj swój głos (na przykład wtedy, kiedy czytasz książkę) a następnie odsłuchaj i… ulegnij własnemu urokowi.

2. Poproś nieznajomego o pomoc

To nie musi być prośba o wniesienie mebli na dziesiąte piętno. Możesz przełamać dystans, prosząc o wskazanie drogi lub doradzenie, która karma dla psów będzie najlepsza.

3. Zaproś na kawę osobę poznaną przez Internet

Wielu nieśmiałych ludzi potrafi się otworzyć jedynie w sieci. Czas to zmienić – przenieś internetową aktywność do reala! Pamiętaj jednak, by nie umawiać się z nieznajomym na odludziu i nie podawać mu swoich wszystkich danych.

4. Zapisz się na sport zespołowy

Sport sam w sobie pomaga zwalczać nieśmiałość, a dyscypliny wymagające kontaktu z drugim człowiekiem to najsilniejsi sprzymierzeńcy. Nie zwlekaj dłużej i ruszaj na taniec towarzyski lub ściankę wspinaczkową.

5. Śpiewaj, tańcz i gwiżdż

Poczuj wolność – na przykład pod prysznicem! Pozwól, by głos i ruch wydobywały się z Ciebie spontanicznie – czasami nie trzeba wszystkiego planować!

6. Zadaj pytanie wykładowcy lub szefowi

Zwrócenie się do osoby, która stoi od nas „wyżej” to prawdziwe wyzwanie dla osób nieśmiałych – efekty potrafią być jednak powalające!

7. Idź zaszaleć w klubie

Możesz wybrać się tam samodzielnie albo z przyjacielem. Pozwól ponieść się chwili i tańcz tak, jak potrafisz. Jeśli ktoś do Ciebie zagada – spróbuj podejść do niego z otwartością.

8. Upomnij się o resztę

Pani w kinie lub restauracji źle wydała Ci resztę? Dość milczenia w takich sytuacjach! Doskonałym treningiem asertywności będzie grzeczne, ale stanowcze upomnienie się o swój „interes”.

9. Ubierz się nietypowo

Bądź kolorowy jak papuga! Może obawiasz się, że jeśli ubierzesz się niecodziennie, wszyscy będą na Ciebie patrzeć, ale… o to właśnie chodzi! Z czasem zaciekawione spojrzenia przestaną Cię zawstydzać, a zaczną bawić!

10. Nawiązuj kontakt wzrokowy

Zwykle, kiedy się wstydzimy, mamy odruch spuszczania wzroku. Wówczas nasze otoczenie odbiera nas jako jeszcze bardziej nieśmiałych, niż jesteśmy! Spróbuj to zmienić i zacząć nawiązywać kontakt wzrokowy z rozmówcami, a następnie stopniowo wydłużać ten czas.

Odpowiedz
#2
Z tym nagrywaniem głosu, to prawdaBig Grin nigdy nie lubilam mojego głosu, aż nagrałam się w studio (śpoiewam xD) i polubiłam słuchać siebie, bo nieżle brzmiałam na nagraniu ze studiaSmile
Odpowiedz
#3
Heejka Big Grin
Z tym nagrywaniem głosu w moim przypadku nie sądzę żeby wypaliło ponieważ odkąd pamiętam to uciekałam od nagrywania go albo na nagraniach siedziałam najciszej jak się da. Ale mój dziadek znalazł na To sposób Exclamation
Zamiast siedzieć z dyktafonem w ręce mam siedzieć z książką przed lustrem i czytać na głos patrząc na siebie.
Na początku cały czas się śmiałam ale po czasie stwierdziłam że to pomaga. Wink
Odpowiedz
#4
Spróbuję! Big Grin
Odpowiedz
#5
Oj nie znoszę kiedy muszę upominać o resztę w sklepie Angry
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości