Jak zacząć trening na siłowni

Jak zacząć trening na siłowni?

Słońce przygrzewa coraz mocniej, a cała przyroda budzi się do życia – dla wielu z nas oznacza to, że nadszedł czas wzięcia się za siebie i zmiany ulubionej cukierni na siłownię. Zobacz, jak zacząć trening w przybytku dobrej kondycji i pięknej sylwetki!

Ustal plan treningowy

Za ćwiczenia należy zabierać się mądrze – w przeciwnym razie grozi Ci kontuzja lub zniechęcenie. Ustal, ile razy w tygodniu będziesz ćwiczyć i na jakich partiach ciała szczególnie Ci zależy. Zawsze możesz też poprosić o pomoc zawodowego trenera, który przeanalizuje Twoje potrzeby i ułoży idealny trening.

Kuj ciało póki gorące!

Nigdy, ale to przenigdy nie wolno brać się za trening siłowy czy intensywnie spalający bez rozgrzewki! Pamiętaj, że czas, który poświęcasz na rozgrzanie ciała, nie jest czasem straconym – dobra rozgrzewka również pomaga wzmocnić ciało i spalić zbędny tłuszcz.

Różnorodność daje moc

Na siłowni nie skupiaj się jedynie na jednym przyrządzie – aby trening był owocny, powinieneś odwiedzać sprzęty z każdej „strefy”. Zarówno ćwiczenia cardio, jak i siłowe są potrzebne, by ciało rozwijało się prawidłowo. Nie należy także pomijać rozciągania i ćwiczeń rozluźniających, zwłaszcza po zakończeniu treningu – przykurczone mięśnie często bolą i „odmawiają współpracy”.

Tylko dobre paliwo

Odpowiednio zbilansowana dieta jest absolutnie konieczna, jeśli zamierzasz chudnąć lub budować muskulaturę. Zastąp słodycze owocami i warzywami, a słodkie napoje – wodą lub napojami izotonicznymi. Jeśli masz tendencje do anemii lub innych dolegliwości zdrowotnych – zainteresuj się odpowiednią suplementacją. Miej jednak na uwadze, że żaden suplement nie zbilansowanych posiłków. Podczas treningu dbaj o nawodnienie – co jakiś czas bierz kilka łyków wody, aby zapobiec osłabieniu.

Szata zdobi sportowca

To „zalecenie” jest ważne nie tylko dla trenujących kobiet. Idąc na siłownię, zabierz ze sobą solidne buty – nie powinny to być zwykłe trampki. Wybierz ubrania, które nie będą Cię obcierały i poradzą sobie z odprowadzaniem wilgoci. Jeśli jesteś kobietą – zainwestuj w porządny stanik sportowy.

Dbaj o motywację

Dbasz o swoje ciało? Zadbaj również o strefę psychiki! Przed treningami przypominaj sobie, o co walczysz – na przykład dokonując wizualizacji. Możesz także sięgnąć po książki motywacyjne lub nagrane wykłady znanych coachów. Wytrwałość jest kluczem do sukcesu!

Zobacz również na forum:

Motywacja do ćwiczeń
10 ćwiczeń na pewność siebie – odkryj w sobie moc!