Jak pozbyć się tłuszczu z brzucha

Oponka na brzuchu jest przyczyną kompleksów wielu Polaków. Na szczęście istnieją sprawdzone sposoby na pozbycie się tłuszczu z brzucha – nawet, jeśli zmagamy się z nim od lat. Poznaj je i zastosuj, aby cieszyć się jędrnym, płaskim brzuchem!

Pij dużo wody

Każdego dnia powinieneś wypijać jej co najmniej półtora litra. Picie wody sprawia, że nasze organy pracują prawidłowo, a nasza przemiana materii przyspiesza. Dzięki “podkręceniu” metabolizmu zaś możliwe jest szybsze pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Jedz częściej, ale mniej

Aby na bieżąco spalać kalorie, które dostarczamy naszemu organizmowi wraz z jedzeniem, powinniśmy jadać pięć niewielkich posiłków dziennie. Zbyt rzadkie i obfite jedzenie może “rozleniwiać” metabolizm i doprowadzać do odkładania się tłuszczu w okolicach brzucha.

Unikaj przetworzonych produktów

Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele szkodliwych substancji i pustych kalorii znajduje się w gotowych, wysoko przetworzonych daniach. Jeśli więc chcemy pozbyć się tłuszczu z brzucha, przygotowujmy posiłki samodzielnie – najlepiej, by składały się one głównie z surowych lub gotowanych na parze warzyw. Jeżeli jesz poza domem, wybieraj proste, lekkie dania, które nie zawierają dużych ilości niezdrowych dodatków.

Wysypiaj się

Czas na sen na pewno nie jest czasem straconym! Odpowiednia ilość snu (od 6 do 8 godzin na dobę) sprzyja utrzymaniu szczupłej sylwetki. Zbyt krótkie spanie przyczynia się do obniżenia poziomu leptyny, czyli hormonu sytości oraz wzrostu poziomu greliny – hormonu odpowiedzialnego za pojawianie się uczucia głodu.

Sięgaj po produkty bogate w błonnik

Ta niezwykła substancja wspomaga odchudzanie na dwa sposoby: po pierwsze, błonnik pęcznieje w żołądku, powodując uczucie sytości, przez co nie mamy ochoty na niezdrowe przekąski. Po drugie, pobudza on pracę jelit, dzięki czemu organizm szybciej pozbywa się zbędnych produktów przemiany materii, które przyczyniają się do powstawania otyłości brzusznej.