Jak powstrzymać się od jedzenia słodyczy? Poznaj pięć sposobów

W pracy, w domu, przed komputerem lub telewizorem, a nawet na ulicy – nagle czujesz jak dopada Cię nieokiełznana żądza na „coś słodkiego”. A przecież doskonale wiesz, jak szkodliwy jest cukier i jak łatwo przytyć zajadając łakocie. Zastanawiasz się, jak powstrzymać się od jedzenia słodyczy, kiedy reklamy kuszą, a Ty po prostu masz wrażenie, że bez „słodkiego” zwariujesz? Poznaj pięć sposobów jak unikać słodyczy.

Zadbaj o wartościowe posiłki

Odpowiednio zbilansowana dieta to pierwszy krok, który sprawi, że Twoja motywacja do niejedzenia słodyczy będzie mieć silny fundament. Zadbaj, żeby każdego dnia Twój organizm otrzymywał odpowiednią porcję energii i wszystkie składniki odżywcze. Równie ważne, jak “co” ważne jest ‘kiedy” jesz. Pięć posiłków, które zjadasz średnio co 3 godziny to najlepszy sposób odżywiania. Dzięki temu nie doprowadzasz się do wystąpienia się wilczego głodu, na który najprostszym sposobem wydają się być właśnie słodycze.

Najlepszy sposób jak powstrzymać ochotę na słodycze – woda

A czy wiesz, że bardzo często Twoja ochota na słodycze to jedynie źle zinterpretowany sygnał od organizmu? Zwykle nie chodzi o cukier, ale o… wodę. Średnia pożądana ilość płynów na dobę to mniej-więcej 2 litry dla nastolatków i kobiet, a dla mężczyzn 2,5 litra. I staraj się nie pić po kilka szklanek co kilka godzin, ale po kilka łyków co 15-20 minut. Wybieraj przede wszystkim wodę niegazowaną bez dodatków.

Zastanów się jak stracić ochotę na słodycze

Zanim sięgniesz po słodycze, zastanów się trzy razy, czy Twoja zachcianka nie jest przypomnieniem o pominiętym posiłku, sygnałem pragnienia lub zwyczajnym efektem nudy. Kiedy do tego zdasz sobie sprawę, że ta chwila przyjemności wiąże się z długotrwałymi przykrymi konsekwencjami, wtedy stracisz ochotę na słodycze na 99%.

Żyj aktywniej – nie pozwól sobie na nudę

Zamiast zajadać nudę, idź na spacer, posprzątaj, umów się ze znajomymi, znajdź sobie hobby. Nie siedź bezczynnie na kanapie. Lepiej zrób coś, co od dawna masz w planach i bądź podwójnie dumny – bo nie zjadłeś nic słodkiego i masz za sobą kolejną aktywność. Powodzenia!