Najlepsze naturalne spalacze tłuszczu – co jeść na redukcji?

Chcesz skutecznie, ale zdrowo i naturalnie zrzucić zbędne kilogramy? A czy wiesz, co pomaga spalać tkankę tłuszczową? Poznaj naturalne produkty przyspieszające metabolizm i wprowadź je do swojej diety redukcyjnej już dziś!

  1. Pieprz cayenne i imbir – zawierają kapsaicynę, czyli substancję, która stymuluje metabolizm, poprawia krążenie krwi, a tym samym zwiększa straty energii potrzebne do produkcji ciepła. Ponadto, oba zmniejszają apetyt i sprawiają, że mniej tłuszczu odkłada się w organizmie.
  2. Cynamon i kurkuma – ich substancje aktywne stabilizują poziom insuliny, czyli hormonu odpowiadającego za metabolizm węglowodanów. Ponadto, oba rozgrzewają, czyli przyspieszają metabolizm.
  3. Kawa – okazuje się, że ten cudowny napój pomaga nie tylko w walce z sennością, ale i z dodatkowymi kilogramami. Kofeina pobudza i zmniejsza apetyt. Najlepiej pić ją rano, ale po dodaniu cukru czy mleka jej pro-redukcyjny wpływ jest bardzo ograniczony.
  4. Zielona herbata – katechiny, czyli zawarte w niej substancje aktywne, mogą nie tylko przyspieszać metabolizm, ale i zmniejszać apetyt czy przyspieszać spalanie tkanki tłuszczowej i hamować odkładanie nowej. Aby czerpać z pełni dobroczynnych właściwości, pij kilka filiżanek dziennie.
  5. Cytrusy – wysoka zawartość witaminy C wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej i wpływa na wytwarzanie L-karnityny, która sprawia, że tłuszcz zamiast odkładać się w komórkach, jest przetwarzany na energię. I tutaj królem cytrusów jest grejpfrut – podobno wystarczy zjeść pół owocu przed każdym posiłkiem, aby podwoić ilość zrzuconych kilogramów.
  6. Ocet jabłkowy – a dokładniej zawarty w nim kwas jabłkowy hamuje wchłanianie znacznej części tłuszczu z pożywienia. Stosuj go jednak w wyjątkowych sytuacjach (impreza czy bardzo tłusty posiłek podczas obowiązkowej oficjalnej kolacji).
  7. Owoce morza – przez zawarty w nich jod, który reguluje pracę tarczycy i poprawia pracę układu krwionośnego oraz prawidłową termoregulację. Znajduje się między innymi w wodorostach, mulach, krewetkach, ostrygach czy krabach.
  8. Ryby – zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe (m.in. omega-3), zmniejszające tendencję do tycia, a także regulują wydzielanie insuliny i zapewniają uczucie sytości. Najlepiej, aby ryby były pieczone duszone, grillowane, bo smażenie pozbawia je części z cennych właściwości.
  9. Produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu – tym, co pomaga spalić tłuszcz jest tutaj zawarty w nich wapń, który powoduje rozbicie tkanki tłuszczowej zalegającej pod skórą. Aby dostarczyć organizmowi potrzebną porcję pierwiastka, wystarczy, że codziennie jesz około trzech szklanek jogurtu naturalnego lub innych fermentowanych produktów mlecznych bez dodatku cukru i polepszaczy.