Co jeść po treningu, żeby schudnąć?

Czy jedzenie musi wiązać się z tyciem? Oczywiście, że nie – zwłaszcza, jeśli w parze ze zbilansowaną dietą idzie solidny trening. Dowiedz się, co jeść po treningu, żeby schudnąć?

Wyprzedź napad głodu

Po intensywnym treningu – zwłaszcza cardio, takim jak bieganie lub skakanie na trampolinach – często pojawia się uczucie wilczego głodu. Organizm pragnie nadrobić utracone „zasoby” – możesz więc mieć ochotę na słodycze. Zanim poczujesz łaknienie, wypij odżywczy koktajl na bazie wody i owoców lub zjedz garść orzechów.

Łyk kofeiny dla chłopaka i dziewczyny

Pita z umiarem kawa jest sprzymierzeńcem utrzymania linii i dobrej kondycji. Aby przyspieszyć spalanie tłuszczu, po zakończonym treningu sięgnij po filiżankę kawy. Pamiętaj jednak, że kawa działa moczopędnie – zanim strzelisz sobie małą czarną, wypij co najmniej szklankę wody!

Królowanie JKM

JKM to nie tylko inicjały ekscentrycznego polityka, ale także pierwsze litery nazw warzyw, które wspomogą spalanie tłuszczu po treningu. Po powrocie z siłowni czy basenu przygotuj sobie szybką sałatkę z jarmużu, kalarepy i marchwi – te rośliny zawierają niewiele kalorii, a jednocześnie są prawdziwą bombą witaminową!

Wpływowa ryba

Jeśli ćwiczysz w porze popołudniowej, czas po treningu będzie dobrym momentem na obiad. W tej roli najlepiej sprawdzą się morskie ryby – pieczone lub przyrządzane na parze. Nie żałuj przypraw – oregano, bazylia, pieprz czy odrobina ostrej papryki przyspieszą przemianę materii i podkreślą smak dania. Pamiętaj jednak, by po skończonym wysiłku odczekać co najmniej pół godziny, nim zasiądziesz przy stole!

Pełne ziarno, pełen efekt

Chyba nikomu, kto prowadzi zdrowy tryb życia, nie trzeba reklamować wyrobów z pełnego ziarna. Zarówno przed, jak i po treningu warto sięgnąć po pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane lub… otręby. Dzięki nim uzupełnisz „wypocone” minerały oraz zapobiegniesz napadowi głodu.

Serowy zawrót głowy

Tłuste sery raczej nie są polecane osobom odchudzającym się –porcja twarogu lub serka wiejskiego wręcz przeciwnie! Zjedz po treningu pół kostki twarogu z papryką lub selerem naciowym i… ciesz się podwojonymi efektami treningu.