Jak wrócić do systematycznych treningów po przerwie

Wszyscy wiemy, że w zdrowym ciele mieszka zdrowy duch. Jednym z warunków utrzymania ciała w dobrej kondycji są zaś regularne ćwiczenia – czasem jednak zdarza nam się przerwać aktywność fizyczną na jakiś czas. Sprawdź, co zrobić, by powrót do sportu był przyjemnością, a nie udręką!

Oceń swoją kondycję

To pierwsze, co powinieneś zrobić, aby Twój powrót do treningów był bezpieczny. Jeśli przed przerwą byłeś uprawiałeś na przykład jogging i przebiegałeś bez zadyszki pięć kilometrów, sprawdź, ile jesteś w stanie przebiec obecnie. Następnie powoli zwiększaj dystans, aby powrócić do formy sprzed przerwy.

Trenuj z dzieckiem

Doskonałe rozwiązanie dla osób, których treningi zostały przerwane przez pojawienie się dziecka – a zwłaszcza dla młodych mam. Możesz uprawiać z dzieckiem jogę, zabierać je na basen lub brać ze sobą na przejażdżkę rowerową. Jest to także wspaniała okazja do tego, by zaszczepić w latorośli miłość do sportu!

Zmień „scenerię” treningów

To, gdzie ćwiczymy, również ma niebagatelny wpływ na naszą wytrwałość i osiągane wyniki. Jeśli w Twoim przypadku powodem rezygnacji z ćwiczeń była nuda i dająca w kość powtarzalność, rozważ zmianę miejsca, w którym wykonujesz ćwiczenia – na przykład, zamiast biegać po osiedlu, udaj się nad rzekę, a jeśli trenujesz w klubie fitness – znajdź najnowocześniejszy w mieście!

Uczyń aktywność rytuałem

Po przerwie nie można porywać się z motyką na słońce i od razu ustanawiać nowych rekordów. Z drugiej strony, trzeba na powrót przyzwyczaić mięśnie do wysiłku, a mózg do dawki „hormonów szczęścia”. Postaraj się więc każdego dnia wygospodarować co najmniej dziesięć minut na ćwiczenia – może to być krótkie rozciąganie albo spacer z psem w szybkim tempie. Bez wymówek!

Nagradzaj się!

… w końcu na to zasłużyłeś. Już sam fakt powrotu do treningów jest decyzją, za którą należy Ci się uznanie. Po każdym treningowym tygodniu (lub dniu, jeśli Twoja motywacja jest na naprawdę niskim poziomie) zafunduj sobie zdrową przekąskę, kup sportowy drobiazg lub… zrelaksuj się z lekką książką w ogrodzie czy parku. Pozytywne emocje są Twoim sprzymierzeńcem!