Dobra kondycja fizyczna – jakie błędy popełniamy najczęściej?

dobra-kondycjafizyczna-jakie-bledy-popełniamy-najczesciej

Niemal każdy z nas chciałby powiedzieć, że jego kondycja jest dobra – w końcu, dobrze jest móc wejść na piętro, na którym mieszkamy, bez zadyszki. Wielu z nas popełnia jednak błędy, które sprawiają, że z naszą formą nie jest najlepiej. Sprawdź, czego się wystrzegać, aby Twoja kondycja fizyczna była dużo lepsza!

Zbyt intensywne treningi

Jeśli dopiero co zaczęliśmy ćwiczyć, powinniśmy być dla siebie wyrozumiali. Większość z nas nie jest w stanie w ciągu miesiąca z kanapowca zmienić się w maratończyka – dlatego zdecydujmy się na częste, ale łagodne ćwiczenia. Zbyt duży wysiłek może także stać się przyczyną kontuzji – intensywność treningów powinniśmy więc zwiększać powoli. Dobra kondycja fizyczna nie pojawia się nagle!

Skupianie się tylko na jednej partii mięśni

U panów zwykle są to ramiona, a u pań – uda. Jednak mięśnie powinny być rozwijane harmonijnie – starajmy się podczas treningu nie pomijać żadnej części ciała. Zwróćmy też uwagę na to, by wszystkie ćwiczenia wykonywać na obie strony – w przeciwnym razie grozi nam nie tylko słabość jednej strony ciała, ale także… poważne problemy z kręgosłupem!

Zbyt uboga dieta

Osoba, która ćwiczy, powinna przestrzegać zasad zdrowej diety. W jej codziennym jadłospisie nie powinno zabraknąć białka, tłuszczów oraz węglowodanów. Nie powinnyśmy także zbyt często sięgać po alkohol, który przyczynia się do odwodnienia organizmu.

Podejmowanie aktywności, której nie lubimy

To pierwszy krok do tego, aby się zniechęcić! Jeśli nie lubisz biegać, nie musisz tego robić – nawet, jeśli jest to modny sport. Znajdź aktywność, której wykonywanie sprawia Ci przyjemność, a łatwiej będzie Ci zadbać o kondycję! Dobrym pomysłem jest zapisanie się na różne zajęcia próbne – dzięki temu będziemy mogli znaleźć sport, który naprawdę nam się podoba.

Picie zbyt małych ilości wody

Przed i po treningu należy pić, by uzupełnić zapasy płynów, ponieważ podczas wysiłku jesteśmy bardziej niż zwykle narażeni na odwodnienie – brzmi to banalnie, ale… nie każdy o tym pamięta! Zwróć uwagę, by nigdy nie rozpoczynać treningu, gdy odczuwasz pragnienie. Właściwe nawodnienie zwiększy także Twoją wydolność!