Kilka ćwiczeń rozluźniających, które wykonasz przy biurku

To, że aktualnie siedzisz w pracy, nie oznacza, że nie możesz zadbać o swoje zdrowie – także przy biurku da się wykonać proste ćwiczenia rozluźniające. Zobacz, jak pracować nad swoją sprawnością na siedząco!

Nadgarstek mocy

Nadgarstki są częścią ciała, które w pracy są mocno „eksploatowane”– tymczasem godziny przy biurku są wprost idealne do tego, by nieco je uelastycznić! Chwyć jedną dłonią pięć palców drugiej ręki, kierując je ku dołowi, a następnie powoli zwiększaj nacisk. Powtórz to ćwiczenie po kilka razy na obie dłonie.

Łabędzia szyja

Długie godziny spędzane w pozycji siedzącej nie pomagają odcinkowi szyjnemu naszego kręgosłupa. Rozruszaj mięśnie, które utrzymują Twoją głowę, kręcąc jak największe koła głową, a następnie ciągnij szyję do prawego, a potem do lewego barku, delikatnie dociskając ją ręką.

Nogi roztańczone

To ćwiczenie możesz wykonywać nawet wtedy, gdy… siedzisz na zebraniu w towarzystwie szefa! Aby rozluźnić, a także nieco wzmocnić mięśnie stop i łydek, na zmianę układaj stopę w pozycji fleksu oraz pointy (czyli kierując palce i śródstopie w górę oraz obciągając je do dołu). Jeśli masz na sobie elastyczne obuwie, postaw stopę na palcach i postaraj się podnieść piętę jak najwyżej, nie odrywając palców od podłogi.

Krowa i kot

Tak, w pracy również da się wykonać kilka pozycji jogi! Odsuń się nieco od biurka, a następnie na zmianę wypychaj klatkę piersiową do przodu i mocno się garb. „Dopieszczone” plecy są podstawą pięknej, wyprostowanej sylwetki!

Otwieranie klatki piersiowej

Kiedy długo siedzimy, mamy tendencję do „zamykania” swojej postawy ciała – barki kierują się wtedy do przodu, co sprzyja przykurczaniu mięśni. Rozluźnij je, kładąc wyprostowane w łokciach ręce na oparciu krzesła i mocno „wciągając” łopatki do pleców, kieruj mostek do sufitu.

Koniec z kamienną twarzą

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że mięśnie twarzy podczas pracy także bywają spięte. Aby je rozluźnić, kolejno unoś i opuszczaj brwi, kręć ustami złożonymi w „dziubek” oraz zasysaj i rozdymaj policzki. Wykonując te ćwiczenia, najlepiej mieć zamknięte oczy!