Blog motywacyjny

Jak być fit również w weekend?

Czy należysz do osób, które przez pięć dni w tygodniu trzymają restrykcyjną dietę, ale w weekend zdarza Ci się „zapomnieć”? Weekendowe grzeszki dietetyczne to problem, z którym zmaga się wielu ludzi, którym zależy na zdrowiu i smukłej sylwetce. Na szczęście istnieją proste triki, które pomogą Ci dbać o kondycję każdego dnia – również w weekend czy wakacje!

  1. Przyrządzaj zdrowe śniadania
  2. W weekendowe poranki na ogół nie musimy się nigdzie spieszyć – wykorzystaj to! Wyrób w sobie nawyk przygotowywania zdrowych, smacznych śniadań dla Ciebie i Twojej rodziny. Możesz oczywiście zaprosić do eksperymentowania w kuchni również swojego partnera czy dzieci!

  3. Zachęć bliskich do aktywności
  4. Jeśli zazwyczaj w tygodniu odwiedzasz siłownię, warto w weekend zafundować ciału (i umysłowi) małą odmianę. Wybierz się więc z przyjaciółmi lub drugą połówką na wycieczkę rowerową, basen lub długi, nocny spacer – połączysz w ten sposób przyjemne z… przyjemnym i pożytecznym! Postaraj się w każdy weekend wygospodarować czas na taki trening.

  5. Organizuj imprezy ze zdrowym jedzeniem
  6. Jeśli zapraszasz do siebie znajomych, nie musisz podawać im chipsów i coli. Spróbuj przygotować dla bliskich zdrowe przekąski – na przykład frytki zamień na pieczone szparagi, colę na świeżo wyciskany sok, a paluszki na słupki marchewki i selera naciowego. Być może Twoi znajomi również „wkręcą się” w zdrowy styl życia!

  7. Unikaj kalorycznych alkoholi
  8. Bardzo, ale to bardzo ważna sprawa. W piątek lub sobotę wieczorem wielu Polaków sięga po alkohol – dbając o zdrowie, nie musisz stawać się abstynentem, ale powinieneś pamiętać o umiarze. Zwracaj też na uwagę na to, co pijesz – słodkie drinki czy ciemne piwo to prawdziwe bomby kaloryczne! Wybieraj więc szkocką albo wytrawne wino.

  9. Odwiedzaj knajpy z fit menu
  10. Dietetycy mówią, że kiedy jesteśmy na diecie, najlepiej jest stołować się w domu – w końcu zawsze znamy skład tego, co sami ugotowaliśmy. W weekend często mamy jednak ochotę zjeść „na mieście”, zatem… nie odmawiaj sobie tej przyjemności. Wybieraj jednak restauracje, w których serwowana jest zdrowa żywność. Pobyt w fast foodzie może osłabić Twoją silną wolę!