Brak motywacji do ćwiczeń – jak z tym wygrać?

Tęsknisz za zgrabną sylwetką, ale czujesz brak motywacji do ćwiczeń i nie wiesz, jak zmusić się do ćwiczeń? Poznaj nasze sposoby, dzięki którym Twoja mobilizacja do treningu będzie rosła z dnia na dzień i już wkrótce nie będziesz czuć, że „musisz”, ale że „chcesz” ćwiczyć.

  1. Wizualizuj swój sukces. Po prostu zacznij sobie codziennie rano wyobrażać siebie już w wymarzonej formie. W ten sposób dokładnie określisz cel, przy okazji zastanów się nad wszystkimi korzyściami, nazwij je i zapisz na kartce, którą zawsze będziesz mieć w zasięgu wzroku.
  2. Przygotuj plan działania. Zadbaj, aby Ci się dobrze kojarzył, także pod względem wyglądu: niech na przykład będzie w formie kolorowego planu, plakatu, kolażu. Jeśli ćwiczenia nie sprawiały Ci dotychczas przyjemności, zastosuj metodę tak zwanego sandwicza, czyli kanapki: planuj treningi tak, aby znajdowały się między innymi czynnościami, które są dla Ciebie przyjemniejsze.
  3. Postaw na grupę. Jeśli Twoja mobilizacja do ćwiczeń wykonywanych w pojedynkę jest zerowa, spróbuj rozwiązać problem zapisując się na zajęcia grupowe: aerobic, spinning, nordic walking, aqua aerobic. Wspólny wysiłek, a do tego szczypta rywalizacji to skuteczne sposoby motywacji. Ponadto, znajdź w najbliższym otoczeniu osoby, którym opowiesz o swoich postanowieniach – poczucie, że ktoś Cię „rozlicza” i dopinguje to duży zastrzyk motywacji.
  4. Współpraca z trenerem personalnym. Współpraca z profesjonalistą, który będzie dla Ciebie autorytetem, to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zmotywowanie się do pracy nad sobą. Poza tym, nie ukrywajmy, kiedy płacisz komuś za czas, nie chcesz go marnować. Ponadto trener dopasuje ćwiczenia do Twojej obecnej kondycji, stanu zdrowia, wieku, a także oczekiwań. Trener na bieżąco obserwuje reakcje organizmu i dopasowuje plan do zachodzących zmian. Możesz też ściągnąć na telefon darmową aplikację do treningu, dzięki której będziesz śledzić swoje postępy każdego dnia i będzie mógł ustalać nowe cele treningowe.
  5. Regularnie sprawdzaj wagę i obwody. Cotygodniowe pomiary ciała i systematyczne obserwowanie swoich wyników są wspaniałą zachętą do dalszej pracy nad swoją kondycją fizyczną. Zapisz datę i pierwsze pomiary w przygotowywanej tabelce i po każdym tygodniu notuj zmiany. Porównaj swoje pierwsze wyniki z tymi po miesiącu – jest różnica? A zatem jest nowa motywacja do ćwiczeń!