5 najlepszych sposobów na odzyskanie motywacji w odchudzaniu

Jak odzyskać motywację

Twoja wymarzona sylwetka ciągle pozostaje jedynie marzeniem? Jeśli próbowałaś już i diety, i ćwiczeń, ale masz problem z wytrwaniem w postanowieniach, koniecznie poznaj sprawdzone sposoby, jak zmotywować się do odchudzania. Dzięki nim przestaniesz czuć, że „musisz”, ale zaczniesz naprawdę chcieć!

1. Wizualizuj sukces

Zaczynaj swój dzień od wyobrażenia sobie jak świetnie będziesz wyglądać i czuć się, kiedy osiągniesz upragniony wynik na wadze. Pomyśl o wszystkich korzyściach, nazwij je, a następnie zapisz na kartce i powieś w miejscu, na które często pada Twój wzrok.

2. Opracuj plan

Na kolejnej kartce przygotuj plan działania – zapisz sobie, co i kiedy zrobisz w ramach akcji „odchudzanie”. Możesz wykonać go w formie kolażu lub plakatu – tak, żeby kojarzył Ci się jak najlepiej.

3. Zapewnij sobie wsparcie

Jeśli Twoja motywacja do działania w pojedynkę jest słabsza, niż kiedy realizujesz zadania w grupie, spróbuj rozwiązać ten problem poprzez aktywne uczestnictwo w facebookowej grupie wsparcia dla odchudzających się lub zapisz się na grupowe zajęcia z aerobicu, nordic walkingu lub aqua aerobicu. Wspólny wysiłek i odrobina rywalizacji to doskonałe sposoby na podniesienie motywacji. Poproś też osoby w swoim najbliższym otoczeniu, aby „miały oko” na Ciebie – poczucie, że ktoś interesuje się Twoimi postępami ma ogromne znaczenie. Warto także zainteresować się książkami motywacyjnymi. Znajdziesz je między innymi na http://lubimyczytac.pl/ksiazki/polka/2024/motywacyjne .

4. Współpraca z dietetykiem

Współpraca z profesjonalistą, który będzie dla Ciebie prawdziwym autorytetem w kwestii odchudzania jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na utrzymanie motywacji. Poza tym, nie ma co ukrywać, że kiedy płacisz komuś za pomoc, to nie chcesz tego marnować. Znajdziesz ich na stronie – https://naturhouse-polska.pl/adresy-centrow-nh/

5. Regularnie kontroluj wagę i obwody

Cotygodniowe pomiary i obserwowanie swoich postępów są świetną zachętą do dalszej pracy nad sobą. Zapisz datę i pierwsze pomiary w tabelce i co tydzień notuj zmiany. W chwilach “kryzysu” porównuj swoje pierwsze wyniki z tymi późniejszymi – jest różnica? A zatem jest motywacja! Pamiętaj – to od Ciebie zależy, jak wyglądasz i jak się czujesz. Powodzenia!